“Waar ben ik op het moment?”

n63w014-n66w025-58x76_2_orig
Untitled (n63w014-n66w025)

We konden het niet laten. Alles hangt vol maar toch weer een kunstwerk gekocht. Samen met C de knoop doorgehakt. Een foto van Marcel Wesdorp. Foto, print of verzameling pixels? Het werk van hem is moeilijk te plaatsen. Ik kan nauwelijks uitleggen hoe hij dit doet. Het is onze tweede. Eerder heb ik er hier al over geschreven. Marcel Wesdorp boetseert digitale landschappen op basis van x, y, z coördinaten. Het zijn geen echte landschappen of wel? De mens grijpt immers continu in op het landschap. Wat is echt?
Ik volg hem al een tijd en zijn laatse werk is weer anders. Eerst was het landschap vol, daarna transparant en nu is het een combinatie. Is het sneeuw wat er ligt? Je hebt de neiging het weg te willen blazen en te kijken of te voelen wat er onder zit. Je wil dwalen in de digitale wereld. Een tijd je terug schreef ik over mist in de Eifel. Even had ik het gevoel in zo’n landschap te lopen.

5583369_orig
Eerder werk

Het werk heet Untitled (n63w014-n66w025) de coördinaten van de digitale wereld. Twee werken die lang bij ons in de huiskamer hingen maken plaats voor deze aanwinst. Ik zal er nog veel in zwerven.
We hebben dromen, verhalen en verbeelding nodig om onszelf in de wereld steeds beter begrijpen. Dromen om ons een nieuwe perspectief te kunnen bieden, verhalen om ons zelf te kunnen identificeren en verbeelding om onszelf te onderzoeken’, staat er op zijn site. Zo mooi kan ik het niet beschrijven. Maar ik vat het wel.
Zie eerdere blog over Marcel Wesdorp en wandelen in de mist van de Eifel

De expositie in Galerie Helder is tot en met 17 februari 2018.

Auteur: Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.

Plaats een reactie