Trump de klimaatridder?

IMG_1668

In de buurt van Reeuwijk Dorp

Het zal in rechts Nederland en bij de klimaatsceptici goed ontvangen zijn. De plannen van Trump. De reacties zijn hem misschien goed gezind. De captains of industry en de rest van de wereld ziet in dat verduurzaming van de wereld van groot belang is. Ze gaan door. Misschien wel met zoveel succes dat oude man het over een aantal jaren zal claimen als zijn succes.
Nu ik met pensioen ben heb ik soms het gevoel dat ik het allemaal vanaf het bankje moet bezien. Invloed heb je nauwelijks. Ja, ik kan op Twitter een briesje onder de anti wereld en complotdenkers laten opsteken. Maar ik zal ze echt niet op andere gedachten brengen. Misschien moet het ook zo zijn. De derde fase in het leven is er een van genieten en uitrusten. Het is een geschenk. Dus fiets en wandel ik door mijn omgeving. Geniet ik van de prachtige polderlandschappen en nieuwe natuur. Eens te meer besef ik wat een kostbaar goed het is.
Ik mijn omgeving worden veel kinderen geboren de laatste tijd. Zij zullen een aarde krijgen die zwaar onder druk staat. Het is aan ouders, opa’s en oma’s ook voor de toekomst van hun (klein)kinderen te strijden om een duurzame wereld. Maar als je een jonge ouder bent heb je andere zorgen. De school van je kind, de slapeloze nachten en opa en oma. De rustende pensionado, de vermoeide ouder. Wie gaat het doen? Of lezen we Trump maar weer de les.

20170514_143453.jpg

Nieuwe natuur in Bentwoud bij Zoetermeer

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur, Politiek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Trump de klimaatridder?

  1. Pingback: Mijn hete volgsters | gerardhoogers

Geef een reactie

