Ik wil geen stopcontactmuziek

“@SpotifyNL Geef die man eens een kwartaaltje Spotify premium cadeau” Twittert mijn neefje goedbedoeld. Ik heb op Twitter mijn nieuwe aanwinsten van Record Store Day gepost. Daarvoor moet ik naar Leiden want Zoetermeer (125.000 inwoners) heeft geen platenwinkel. Eerder probeerde zoon B mij een abonnement aan te smeren om zijn kosten te reduceren. Ik wil het niet. Ik heb niets met stopcontactmuziek.
Ik ben in het superrijke bezit van bijna 1000 platen, CD’s, DVD’s en bandjes. Als ik alles wil draaien ben ik tussen de 45 á 50 dagen zoet. Ik heb veel.
‘Je hebt alles!’
‘Ik wil niet alles. Wat heb ik aan Mozart, Bach, Marco Borsato, Corry en de Rekels of The Beatles als ik het niets vind.’
‘Ik wil wat ik mooi vind.’
‘Ik wil wat ik zelf heb uitgezocht of cadeau kreeg van een kenner.’
‘Ik wil met mijn vingers langs de CD en platen glijden in de platenwinkel. De boekjes lezen voor de details, teksten of hoezen.’
‘Ik wil voor mijn kast staan, de lp’s volgen en een keuze maken i.p.v. van achter mijn tablet, pc of telefoon. Hele platen horen, geen losse nummers of verzamel platen/CD. Of lijsten volgen van mensen die ik niet ken.’
‘Ik wil niet elke dag een nieuwe artiesten ontdekken. Te veel.’
‘Ik wil een oude LP draaien die ik ruim 45 jaar geleden kocht.’
‘Ik wil mezelf belonen met een CD na een wandeling naar Leiden of Delft.’
‘Ik wil niet alles. Ik heb er vrede mee dat ik veel mis.’
“in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister”
‘Zo, ik ga niet streamen.’

De reactie van Spotify wil ik niet onthouden “Dat niet, maar je kunt wel nummers voorgoed uit je Daily Mix afspeellijsten verbannen:” Tsja, heb ik te veel gesproken?

 

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Muziek, Trends en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Ik wil geen stopcontactmuziek

  1. Er gaat toch echt niets boven een echte cd/LP in je hand! Ik heb ook liever iets tastbaars dan eindeloze lijstjes waarvan ik meer dan de helft vreselijk vind.

Geef een reactie

