De cirkel is rond

Het is het eerste popconcert in een lange reeks. Ruim 47 jaar geleden. De Rolling Stones in Amsterdam, de Rai Zuidhal. Ik ben Stones fan. Geen Beatles, dat vond mijn vader mooi vooral Yesterday. De Stones dat schuurde en de Beatles dat was glad en lief. Mijn eerste single en LP zijn van de Stones. ‘It’s al over now’ en de titelloze mono lp. De Rolling Stones zijn er met in het voorprogramma Junior Wells en Buddy Guy. Op de brommer naar Den Haag om kaartjes te kopen bij Paul Acket. Drie stuks ad fl 47,25, inclusief reserveringskosten.  Ik vraag me nog steeds af waarom ik helemaal naar Den Haag moest. Rijen voor de voorverkoop waren er nog niet.
Het bezoek is samen met zus B en broer N. In de hal raak ik B en N al snel kwijt. De menigte in de Amstelhal is niet beleefd. “We want Stones” schreeuwen ze tijdens de support act van Junior Wells en Buddy Guy. Twee bluesgroten die de inspiratie waren van de Engelse rockscene in die tijd. Ik zag deze twee legendes later gelukkig nog een keer goed in Utrecht. In de loop van het concert kruip ik naar voren. Het is altijd een beetje de gewoonte gebleven. Als een volleerde Hekking ben ik in het midden beland en kom zelfs pregnant op de foto in de krant.

Ik zag de Stones nog een keer in 1976 in het oude ADO stadion. Samen met C. Daarna haakte ik af. Black and Blue was de laatste lp die ik kocht. En zo waar met Kerst kreeg ik van mijn zoon de laatste CD, Blue & Lonesome, van de Stones. Ze zijn weer terug daar waar het begon, bij de blues. En voor mij is de cirkel nu rond.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Jeugdflardens, Muziek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

