Opgesloten in de mist

20170124_140644

Zoetermeer, Zoetermeerse plas

Ik probeer elke dag een stuk te wandelen of te fietsen. Oud willen worden is hard werken. Het zijn vaste rondjes dus verdwalen is uitgesloten. Ik ken de rondjes op mijn duimpje. Het was een vreemde dag. Ik ging weg met de zon en ineens was er mist. Het zicht op Zoetermeer verdween en ik zag alleen nog een wandelaar voor me. We hebben weinig wind gekend dit jaar. Dus veel mist. Mist die je wereld kleiner maakt. Geen groene weiden maar mysterieuze landschappen. Landschappen van Olivier Bommel*) maar vooral de Zwarte Zwadderneel. 

Het schuifelt in de blad’ren
Het ritselt in ’t struweel
Nu is hij aan het nad’ren
De Zwarte Zwadderneel.

Of

Er knirt een knerp door ’t kreupelhout,
De regen fezelt, de wind knoert koud.
En over de heuv’len door het nat struweel,
Sluipt sloom, de Zwarte Zwadderneel.

Mooi, wandelen en opgesloten in de mist.

20161215_140242

Tussen Moerkapelle en Kruisweg

*)Gedichten uit Heer Bommel en de Zwarte Zwadderneel is een verhaal uit de Bommelsaga, geschreven en getekend door Marten Toonder. Het verhaal verscheen voor het eerst op 9 mei 1957

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

