Helemaal alleen

img_20161129_123805

Balijbos bij Zoetermeer

Het is de perfecte winterdag. Stralende zon, koud en een staalblauwe lucht. Een uitgelezen dag om te wandelen. Hét grote voordeel van mijn pensioen. Ik heb er dit jaar al ruim 1200 km opzitten. Ik loop vandaag naar Delft. Als ik uiteindelijk in het Balijbos ben beland daalt er een stiltedeken op me neer. Totaal alleen in de natuur. Vogels vliegen verschrikt op als ik langsloop en een gans, voor niemand bang, kijkt mij stoïcijns aan. Via het Bieslandse Bos, ik kom daar  één wandelaar tegen, kom ik in het Delftse Hout. Daar zijn wat meer mensen. En daar is Delft al weer. Binnen de 3 uur.
De dag ervoor deed ik een grote ronde Bentwoud. Ook al doodstil. Iedere keer vraag ik me af waar de mensen toch zijn. Oké, er werkt een groot deel. Maar er zijn toch ook veel mensen vrij? Zijn ze funshoppen, hangen ze thuis voor TV, passen ze op de kleinkinderen of liggen ze op een yogamatje te mediteren? Misschien moet ik het maar koesteren. Door de week is de natuur, die eigenlijk van niemand is, toch een beetje van mij.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

