Ik leef dus ik geniet

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vakantieweek met een groep

Alcohol is slecht. Na het roken gaan we ook dood aan  alcohol. RIVM heeft er een dik rapport over geschreven. En op internet stikt het van de boeken over ons alcoholprobleem. Daar zit ik dan met mijn zelfbrouwbierset en mijn liefde voor een lekker biertje. Moet ik stoppen? Zijn de Ardennen te pruimen zonder trappist? En wat met die Grand Prestiges die liggen te rijpen in het wijnrek?

We worden doodsbang gemaakt. We gaan aan alles dood. En de dood vrezen we het meest. Zeker nu we God en zijn hemel de deur hebben uitgedaan. Wetenschappers zeggen roken, alcohol en suiker wordt onze dood. Kwakzalvers leren ons dat brood de duivel is en gluten.
Ik leef in de tijd van risico’s afdekken. Ik hoorde laatst zelf dat er EHBO cursussen voor ouders van baby’s zijn. Jong geleerd oud gedaan dus. Maar, waar we schijnbaar bepaalde voeding en drank niet meer mogen, zoeken we wel andere risico’s. We springen aan elastieken van bruggen, uit vliegtuigen en racen down hill. Scheuren elke dag in onze auto’s naar het werk en maken, met de baby in een veiligheidszitje, woonbuurten onveilig om ze bij de crèche af te zetten.

OK ik ben nu 65 en in de komende 10 á 30 jaar word ik een keer ziek en ga ik dood. Hopelijk duurt dat nog even. Ik zal dan zeggen had ik maar…..
Maar, misschien word ik wel eerder van de weg gereden door een peloton hangbuikfietsers of een dronken automobilist.
Ik neem mijn besluit. Ik ga niet opnieuw roken, blijf mijn boterham eten en gluten zijn welkom. En ik neem daarnaast nog een biertje of glas wijn. Met mate, dat wel. Ik leef dus ik geniet

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

