Zombies in de nacht

sprinter_nacht

In het weekend bij avond met de trein door NL is een bijzonder avontuur. Dan wordt er gewerkt aan het spoor. Ik heb de keuze tussen twee trajecten. Het ene traject telt 3 overstappen, met weinig speling, voor ik thuis ben. Het andere telt er twee maar een deel moet ik per bus. Ik kies traject 1 en voor de veiligheid neem ik de één na laatste. Met de laatste loop ik de kans op Schiphol, Leiden of Den Haag vast te komen zitten als mijn aansluiting faalt. Ik mis daardoor de toegift van het concert. Maar dan blijkt de trein 5’ vertraging te hebben. Wat nu? Het laatste traject 1 dreigt daardoor. Ik besluit over te stappen op het ander alternatief.

Op tijd vertrek ik naar Woerden. In Woerden beland ik aan de verkeerde kant van het station. Geen bus te zien. Shit. Als een gek ren ik naar de andere kant. Lastig met die poortjes die minder snel zijn dan ikzelf. Daar staat mijn bus nog. De regelaars in gele vestjes staan 3 man sterk om de bus. Als er een op het perron had gestaan was ik meteen de goede kant opgegaan. De bus vertrekt en nog steeds zit ik op schema. Ik verlies langzaam de reisstress . De bus zit vol met vrolijk kletsende mensen en een Italiaanse, Engels pratende, groep. Ik verneem dat in Italië je nooit vervangend vervoer krijgt. Daar laten ze je gewoon staan. Ze lachen en zijn tevreden met het avontuur. Ik tel mijn NS knopen. Daar is Gouda, keurig op tijd. Horden mensen rennen daar tussen bussen en trein op en neer als zombies in de nacht. Mannen in gele hesjes staan met handen in de zakken toe te kijken en keuvelen wat. Wat doen al die mensen toch midden in de nacht in de trein en bus? Met macht der gewoonte loop ik naar spoor 10 maar deze keer vertrekt de sprinter van spoor 11. Een sprintje en ik beland in de sprinter. Ik kom keurig volgens de reisplanner aan in Zoetermeer.

In Zoetermeer zet ik de straten blank. Het enige wat ontbrak was een wc en de bieren tijdens het concert kan ik daar pas lossen. Maar zelfs met werk aan het spoor kom ik thuis. Het is nog niet zo slecht hier.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

