De webcare van de HTM

20160925_124542

Randstadrail voertuigen in Zoetermeer

Het mooie van Twitter is dat je rechtstreeks een bekend persoon of bedrijf kan benaderden. Zo kreeg ik recent nog een mooi hart van de Italiaanse actrice Beatrice Valdirana. En loop je, zoals alijd, vast in de frontoffice van bedrijven? Twitter dan en ze reageren meestal. De webcare neemt direct contact op. Er zijn bedrijven die je serieus nemen. Zo kreeg ik laatst van ING een prachtige bos bloemen omdat er iets fout ging en dat had ik getwitterd.

Ik heb geen goede relatie met de HTM ofwel de “Haagse Tram Misère”. Dat komt vooral omdat hun prestigeobject, de Randstadrail, continu te maken heeft met wissel- en stroomstoring, defecte rijtuigen, kapotte verwarming, weigerende airco en ladingen zwartrijders. Vorige week vrijdag was het weer zover. Dus twitterde ik maar weer eens.

Ja hoor daar is weer eens een storing van #rr4 van #htm wat is nieuw.

Ook de HTM heeft webcare dus kreeg ik snel een reactie. Dat is overigens een meerwaarde naar vroeger. Toen reageerde ze überhaupt niet.

HTM twitterde:

@GHoogers Hoi Gerard, ik geef de melding door. Dank je wel. ^SV

Aangesproken worden als puber maakt me altijd vrolijk. Forever Young zong Dylan. Dus ik reageerde.

@HTM_Reisinfo misschien iets meer werken aan de bedrijfszekerheid. Dit is gebruikelijk. Jullie zijn ook nog eens duurste ov van nl. #htm #rr4

HTM was blij met mijn irritatie. Ze zagen er zelfs suggesties voor verbetering in.

@GHoogers Hoi Gerard, ik geef de melding door. Dank je wel. ^SV

Ik zie het voor me. Maandag was de directieraad van HTM. Jongens, hoe kunnen we de kosten omlaag brengen? En hoe kan de RR minder last hebben van storingen? Gerard Hoogers heeft wéér geklaagd. Vervolgens gingen ze in groepjes uiteen. Met een rol papier, geeltjes en stiften. De ochtend leverde prachtige suggesties op. Nu is er een projectorganisatie opgezet die hard aan het werk gaat om alles te implementeren. De hele Zoetermeerse bevolking is blij met mijn Twitter actie. Dit is nog eens webcare.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

