Kutkevers

20160711_174612

De sporen van de taxuskever.

Ze teisteren de planten in onze stadtuintjes. Het schijnt dat het gaat om de taxuskever. Gek op planten met harde bladeren. Ik heb ze nooit gezien. Het verhaal gaat ook dat ze alleen ’s nachts actief zijn. Ik heb ooit een collega gehad die ’s nachts op jacht ging door een wit laken onder de stuik te leggen en daarna fiks aan de struik te schudden. Niets voor mij, ik schud ‘s nachts andere lakens. Gifspuiten is niet de oplossing. Je moet aaltjes in de grond stoppen om ze te bestrijden. Waar ik me het meest aan erger is dat ze zo gulzig zijn. Ik vind het helemaal niet erg ongedierte te hebben in mijn tuin. Een blaadje wegvreten, ok. Maar hun gedag is dat van hedendaagse politici of jonge prinsjes en prinsesjes. Niet het hele blad maar een ferme hap er uit en dan weer op naar het volgende gave blaadje.

Kutkevers!!

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Kutkevers

  1. jeannette zegt:

    Ja ik heb er ook last van mocro kutkevers zijn het

Geef een reactie

