Mijn Grantchester Meadows

20160528_141347

Zaterdag 28 mei, Lopikerwaard

Ik zit op een bank in de Lopikerwaard. Even rusten van het fietsen. Eet een sultana. Het is prachtig zomerweer. Achter mij hoor ik vaag het verdwijnen van het gegrom van een vliegtuig. En dan ineens is het doodstil. Geen mensen, bladblazers, maaimachines of scooters. Alleen de natuur heeft hier het hoogste woord. Een kieviet verdedigt zijn jongeren. Een eend land spetterend in het water. Het doet me denken aan een oud nummer van Pink Floyd: Grantchester Meadows. Het beeld is schoon. Geen mensen, flats,  molens of elektriciteits portalen. Ik zit op 45 km van huis. Achter mij hoor ik een fietser aankomen. Zacht zoeft hij mij voorbij. Even geen woorden.

20160528_141353

Zaterdag 28 mei, Lopikerwaard

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

