Gladde dromen

20160405_104229

Glossy

C kreeg voor haar verjaardag een glossy. C is niet echt een glossyvrouw. Van Linda moet ze niets hebben en de Libelle is te kneuterig voor haar. Zeker nu daar het mandalakleuren voor mutsen in is geraakt. Ik twijfel. Was ik een vrouw dan zou ik eindeloos kunnen bladeren in de glamour, roddels, namaakvrouwen en loze praatjes over wenkbrauwen, lippen en huid. Denk ik! Ik begin te bladeren. Op pagina:

18  lees ik dat Jannine shopte met zwangere Kim Kötter bij Queeen Mum. Leuk toch?,
22  zie ik een mooi horloge staan van Christiaan van der Klaauw. Ik schrik een beetje van de prijs, € 30.750 is best veel geld. Daar koop ik een luxe auto voor,
24  lees ik dat er een nieuwe lingerielijn komt:“Netsation”. Dat is een bodyware en ready-to-wear style met laid-back designs. Sprakeloos ben ik,
26  zie ik een mooi gazen hemdje en broekje. Iets voor Moederdag misschien. Maar ook hier schrik ik van de prijs, € 370. Daar kan je haast een horloge van kopen,
28  In 5 woorden is Birgit Schuurman, de zus van…, energiek, lief, zorgzaam, heftig en zacht,
37  lees ik dat het mooie jurkje Anna Nooshin (??), die erg van alleen zijn houdt, slechts
€ 950,– kost. Haar pumps op bladz 41 zijn nog goedkoper, slechts € 479,–,
48  dat Ellemiek Vermolen de vrouw van…. erg op kijkt tegen “mijn mamma”. Op meer plekken maken pappa en mamma trouwens als nieuwe helden een duidelijke come back,
50  besluit ik bij de kop van het artikel ‘De business van social influencers’ te stoppen.

Ik geef C gelijk, voorzichtig. Een glossy is als de postcodeloterij. Je koopt elke maand een lot en droomt van de miljoenen. Na de trekking word je hoogstens afgescheept met een soeppakket of een treurig bosje bloemen. Het zijn dromen.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

