Op naar het concert

20160128_212154

Flying Horseman in het Paard van Troje

Ik ga niet uitleggen waarom de Belgen betere bands hebben dan de NL. Wel dat het leuk is in kleine ruimtes naar muziek te luisteren. Ik ben geen fan van popfestivals. Te veel mensen, herrie van je kwebbelende buren, vreetlucht en nog eens kans op slecht weer. En de grote ruimtes zoals Ziggo Dome of een voetbalstadion zijn hoogstens aantrekkelijk als je een lang verwachte wens gaat invullen. Iets wat je altijd al wilde zien maar nog nooit had gezien. Echt genieten doe je in een kleine zaal zoals bijvoorbeeld Paradiso, Paard of Boerderij. Met je neus er boven op en een lekker biertje in je hand. De Boerderij in Zoetermeer is helemaal ideaal want daar krijg je nog bier uit een glas.

Twee weken erug was ik bij een concert van de Belgische groep de Flying Horseman. Met een no-risk ticket. Als je het niets vindt krijg je je geld terug. Zou ik niet gauw doen want de jongens hebben het geld hard nodig. En voor € 12,50 ga je niet moeilijk doen. Het was een prachtig concert. Zo’n 150 toeschouwers genoten en ik zag niemand zijn geld ophalen. Toch zijn veel optredens zelden uitverkocht. Vreemd genoeg hebben mensen liever heel veel geld over voor wereldacts in de Ziggo Dome waar je voor één kaartje ook minimaal 5 lp’s zou kunnen kopen. Mijn advies doe eens een gokje. Wacht niet op de gladde show van de multinationals in de popmuziek. Laat je eens verrassen. Hoewel er vaak niet veel leeftijdsgenoten rondlopen word ik nooit gek aangekeken. Voel ik me altijd thuis.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Op naar het concert

  1. Dat is precies zoals ik tegen concerten aankijk! Ik zie (Belgische) bandjes ook veel liever in een kleine setting: veel meer sfeer en contact met de band. Bij de grotere shows is er zo’n afstand tussen artiest en publiek. Ik was vorige week bij Balthazar en bij Muse, en toch heeft Balthazar meer indruk op me gemaakt dan Muse, puur omdat het zo intiem was.

Geef een reactie

