Overal sijpelt water

water water water

water water water

Overal sijpelt water. Van de bladeren aan de bomen en op de bladeren die de aarde bedekken met hun gouden laag. Maar ook in beekjes door het bos en langs de diepe sporen in de paden. Een paddenstoel valt om als ik er naar kijk. Mijn schoen zuigt zich vast in  dikke natte klei. Een wolk van motregen nadert snel en maakt alles om me heen tijdelijk grijs. Hij is ook zo weer weg. Het moet sompig ruiken. Zo herinner ik me dat van vroeger (sinds enige jaren ruik ik helaas niet meer).
De laatste bladeren rukken zich van de bomen, zwaar van hun waterlast. Vogels ritselen er tussendoor. Ik zie de blauwe flits van een ijsvogel. Het zijn de Ardennen zoals ik ze al jaren ken. Maar iedere keer weer voel ik me hier thuis.

 

 

De inspiratie voor de eerste zin heb ik natuurlijk van Lucebert.
overal zanikt bagger
zwachtelend rond de reuzelaarzen
waarin ik mijn tijd beklim (…)

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Natuur en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Overal sijpelt water

  1. Pingback: Een zonnetje van geluk | gerardhoogers

Geef een reactie

