Ben.nl, voor al uw vinkjes

prentMijn stelling is dat het bedrijfsleven er primair is voor de aandeelhouders en niet voor de klanten. Dat ervaarde ik recent met telefoonmaatschappij Ben.nl. Tijdens mijn verblijf in de Ardennen bleek dat ik niet op mijn nieuwe telefoon gebeld kon worden vanuit NL. Ik kon wel naar NL bellen. Dat doet Ben.nl wel slim. Wel cashen voor dure buitenlandse gesprekken en voorkomen dat ze minder verdienen als ik gebeld wordt. Ineens was ik het zat. Zowel C, B als K hadden in NL gebeld met Ben.nl en verschillende informatie gekregen. Ben.nl had al twee weken een buitenlandstoring. De eerste twee maanden kan ik niet gebeld worden. En ik moet eerst de telefoon opnieuw opstarten.
In pure wanhoop belde ik zelf maar vanuit België met de klantenservice. Na de bekende keuzemenuriedel om even wat belminuten te cashen kreeg ik lieftallige dame 1 aan de telefoon.

Dame 1 vraagt al mijn gegevens. ‘Ja mijnheer, ik zie het al, uw vinkjes staan verkeerd. Ik zal het aanpassen. Wacht u even?’ Pang! Weg is de verbinding! De lieftallige dame heeft waarschijnlijk te veel gevinkt.
Ik ben, sorry bel opnieuw. Krijg jongen 1 want ik was de naam van dame 1 vergeten. Jongen 1 vraagt niets aan mij. Wel vindt hij het vervelend voor me. Lullig man!!! Hij weet verder helemaal niets. Zou hier mee bewezen zijn dat meisjes toch slimmer zijn? Deze jongen kan met zijn inlevend vermogen beter begrafenis ondernemer worden. Zelden zo’n domoor meegemaakt.
Uit NL hoor ik inmiddels van K en C via Whats App dat ik 1 minuut mijn SIM kaart moet verwijderen en dan nog 15 minuten moet wachten. Ik doe het ritueel en helaas; geen verbinding mogelijk.
Ik  bel opnieuw. Dame 2 vraagt al mijn gegevens. ‘Ja ik zie het al, de vinkjes staan verkeerd. Deze, deze en deze staan fout.’ Foei dame 1 je was toch niet zo slim. Ik mopper wat tegen dame 2. Ik heb vertrouwen in haar vinkjes en wil meer. ‘Kan ik een klacht indienen want dit kost mij wel erg veel geld?’ Ze vertelt me wel dat ik eerst 2 facturen moet hebben betaald voordat Ben.nl stopt met mij uit te melken. En ik heb er twee betaald. Dus nu moet het goed gaan. Dan wordt ze wanhopig want nu loopt haar systeem ook ineens helemaal vast. Ze hadden al 2 dagen een storing (schijnbaar geen 2 weken). Ik hoor hoe gefrustreerd dame 2 is. Je zal toch maar de hele dag achter zo’n k..@#$..t ICT systeem je geld moeten verdienen. Ze gaat wel op de persoonlijke tour en spreekt me aan met Gerard. Mijn fantasie slaat op hol. Iedereen bij Ben spreekt mij, oude man van 64, tot nu toe aan met: je. Schijnbaar hoort dat bij de stijl van Ben.nl. Maar Gerard maakt alles goed.Ik hang toch maar op ze zit vast in haar systeem.
Ik ga weer het ritueel SIM kaart door. K belt vanuit NL na een half uur (2 maal 15 minuten, geen risico). Geen verbinding. De vinkjes van Gerard staan dus nog steeds niet goed. Ook dame 2 heeft gefaald. Ik geef het op. In NL maar weer eens opnieuw proberen. Dit wordt wel een erg duur zaakje.

Gaat de incasso van de factuur ook zo slecht? Dat valt mee. Ben.nl weet exact op tijd geld te innen. Prestatie geleverd of niet. Waarschijnlijk is dit het enige werkende ICT systeem van Ben.nl. Zoals het altijd gaat in het bedrijfsleven. Cashen zo, maar dienstverlenen ho!

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Ben.nl, voor al uw vinkjes

  1. Gerard zegt:

    Dit was de reactie van BEN

    Hoi Gerard,

    Ik heb je blog aandachtig gelezen en ik moet zeggen dat ik mezelf schaam dat ik van je bereikbaarheid iets spannends heb gemaakt. Daarom snap ik natuurlijk dat jij mij een 1 heb gegeven op mijn rapport. Ik heb nog zeker wat te doen wat betreft mijn service. Ik steek daarom hierin ook hand in eigen boezem en ik hoop dat je mijn oprechte sorry hierin kan accepteren.

    Ik hoop dat ik je wat duidelijkheid kan geven over het bellen in het buitenland en hoe dat bij mij werkt.

    Als er nog geen twee facturen zijn betaald zou bellen en sms’en van het buitenland naar Nederland, buitenland naar buitenland en van Nederland naar het buitenland niet mogelijk zijn. Deze opties worden mogelijk nadat er twee facturen zijn voldaan. Tussen de 20e en de 23e is er geïncasseerd, dat zou betekenen dat je op de 24e kan bellen/gebeld kan worden overal ter wereld.

    Gezien jouw eerste melding, had jij inderdaad bereikbaar moeten zijn in buitenland naar Nederland, van het buitenland naar het buitenland en van Nederland naar het buitenland. Je kon wel bellen van het buitenland naar Nederland, maar de andere mogelijkheden waren onuitvoerbaar. Hiervoor zouden inderdaad de instellingen goed gezet moeten worden, Daarnaast had ik ook nog eens een probleem met het bellen en gebeld worden in het buitenland, waardoor de instellingen niet goed werden geaccepteerd, waardoor het leek alsof het niet opgelost kon worden. Voordat ik dat kan doen, heb ik jouw gegevens nodig in een privébericht. Jouw telefoonnummer, geboortedatum en adresgegevens, Gerard. Ik hoor graag van je.

    Groeten van Ben

Geef een reactie

