Geen koersbalmiddag voorlopig

Geschenk der Goden

Geschenk der Goden

En zo glijd je van een druk werkzaam leven via een mooi afscheid de leegte in, het “zwarte gat” is daar. Ik heb goed afgebouwd want mijn werktelefoon is niet meer overgegaan. Wat nu??
Geen E-bike met zijspiegels om de fietspaden onveilig te maken.
Geen behoefte om vluchtelingen Nederlands te leren.
Geen kleinkinderen die mij 1 of 2 dagen per week opeisen.
C die nog trouw elke dag naar het werk gaat.
Geen behoefte om dagen naar de TV te kijken naar series als Borgen, Breaking Bad of Bassie en Adriaan.
Geen jeu de boulesclub of koersbalmiddag.
Geen identiek setje Human Nature jassen voor C en mij.
Maar hoe bereik ik dan mijn einddoel? Ik moet direct toch kunnen zeggen dat ik nog nooit zo druk heb gehad. De eerste km heb ik wel gewandeld en gefietst. Dat beviel me wel. En natuurlijk wat Cd’tjes gekocht onderweg. En voor me ligt een stapel boeken die mijn nieuwsgierigheid uitdaagt.

Ik ga voorlopig niet druk doen. Ik ga doen wat in me opkomt. Volgens een oud chinees gezegde krijgt de mens in zijn leven één periode om te leren , één om te vechten en één om wijs te worden. Wat daarna komt is een geschenk van de Goden; dan mag hij van het leven genieten. Ik mag dat spreekwoord wel. Genieten van wandelen, fietsen, lectuur, musea. Niets hoeft, dat is wel even wennen. Free, free at last.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in De derde fase en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

