Oude liefde roest niet

Melanie in Concertgebouw 1970

Melanie in Concertgebouw 1970

Toeval bestaat niet en oude liefde roest niet. Iemand attendeerde me laatst op een filmpje van Miley Cyrus met Melanie. Nu is de eerste dame niet de eerste waar ik naar zou kijken. Maar, samen met Melanie is het wel een bijzondere goed te hachelen optreden. Miley Cyrus is de ster van dit moment die met allerlei inkijk op haar bevallige delen de top heeft weten te bereiken. Maar met de oude hippie, niets veranderde, nog steeds goed van stem zijnde, Melanie komt ze tot rust en doet ze iets wat ze best kan: zingen.
En tegelijkertijd kwam ik op catawiki deze foto tegen. Een originele print van Gijsbert Hanekroot. Een bekend fotograaf die wel zo’n beetje alle groten der aarde voor zijn lens heeft gehad. De foto was van een optreden in het Concertgebouw Amsterdam in 1970. Ergens schuin achter haar zat ik. Een jaar later had ik haar weer gezien. Ze gooide de microfoon opzij omdat het geluid zeer slecht was. Op haar verzoek gingen we allemaal dicht om haar heen zitten. Het werd een van de beste concerten die ik heb gezien. 45 Jaar later zie ik het nog helemaal voor me.

Melanie 19 mei 1971

Melanie 19 mei 1971

Op de krantenfoto kan je me schuin achter haar zien (rode pijl). Na wat biedwerk kwam de foto in mijn bezit. Zoals vaak voor een koopje.
Ik was gek van Melanie en ook wel een beetje verliefd ruim 45 jaar terug. Ach, ik was 18. Als een mannelijk bakvis. Ik heb 12 lp’s van haar staan. En nog steeds draai ik ze. Na ruim 45 jaar komt ze weer aan de wand te hangen. Melanie is terug!

Hier het filmpje van Melanie en Miley Cyrus en hier de website van Gijsbert Hanekroot.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst, Muziek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

