Bestuurders van vluchtelingen

Het overvalt ons. Ineens is daar een gigantische stroom mensen op zoek naar een nieuw veilig vreedzaam land. Ook ons land. Ik twijfel wat te doen en te vinden. Opvangen natuurlijk. Tenslotte moet er één continent zijn in de wereld wat zich probeert menselijk te gedragen. Daar ben ik het wel over eens. Toch is er ook angst en twijfel. Wordt het niet teveel? Komt onze onderlinge vrede niet in gevaar? Gaat bruin rechts niet aan de haal met dit onderwerp? Wordt de verstikkende invloed van de Islam niet nog groter in dit vrije land? En wat betekend het voor mijn kinderen? Of mijzelf en C. Of, nu we net uit de crisis krabbelen wat betekent dit voor onze economie?
Ik zit niet aan de kant van kom allemaal maar. Ben geen Merkel. Dat is ook niet mogelijk. Verzamel ook geen vieze dekens of afgekloven knuffels. Heb al helemaal geen behoefte aan een vluchteling in huis. Geef misschien te weinig geld aan vluchtelingenwerk. Ben ik nu slecht? Ben ik egoïstisch? Een bange wezel?

Het is verwarrend we moeten steunen, maar er zijn ook grenzen. Maar wie trekt die grenzen en hoe ver gaat onze steun. We praten allemaal makkelijk over onze bestuurders die een oplossing proberen te vinden. Maar ga er maar aanstaan. Zij zullen waarschijnlijk dezelfde vragen hebben. Sterkte bestuurders!

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

