De -d en -tjes van Kamp

“En alstublieft: geen -d of -t fouten, want dan leg ik je meteen aan de kant. Dames en heren, heel veel succes én heel veel plezier!”

Dat was de laatste zin van minister Kamp ter verwelkoming van de nieuwe rijkstrainees. Nu ben ik niet objectief. De NL taal is me levenslang niet gemakkelijk afgegaan. Ik maakt wel eens foutjes met een -d of een -t of een -ij of -ei. Het is slordig, mag niet en we moeten het afleren. Maar gaat dit niet te ver?
Kamp heeft flink wat problemen. De energiedoelstelling is ver weg, NL zit in de achterhoede van de achterhoede. Hij wordt mede veroordeeld door de rechter omdat hij zijn best niet doet en de belangen van de NL burgers verkwanselt (t volgens C). En in Groningen storten de huizen in door de NL gashonger.
Dus wat doe je? Je neemt jonge slimme mensen in dienst. Die hebben frisse ideeën. Daar kan je er wel wat van gebruiken. Maar wee o wee de jonge geniale rijkstrainee schrijft één keer iets verkeerd en weg is het geniale idee. Nu weet ik meteen waarom we het zo slecht doen in de duurzame wereld.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

