Ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk …

 Ik moet een blije blog schrijven. Ik krijg wel eens te horen dat ik vaak mopper. Sommigen vinden het zelfs cynisch. Op Wikipedia lees ik dat een cynische houding er een is van wantrouwen tegen iemands goede bedoelingen of tegen het nut van instituties of van grote ongevoeligheid voor de gevolgen van de eigen daden. Dat gaat mij een beetje te ver, ik spreek liever van ironisch. Maar ja waar ga ik dan over hebben als je een blije blog moet schrijven?

Moet ik het aanvliegen via de spirituele kant? Dat is erg in. Liever een Boeddha in je kamer dan de H.M. Maria. En al die mensen kijken altijd zo irritant blij. Moet ik een foto op mijn blog zetten met een wijze spreuk er in van Mandela of Einstein? Moet ik het zalvend hebben over mindfulness? Moet ik het niet eens hebben over mediteren met Boeddha in de avondzon? Of mijn yoga avonturen? Moet ik het hebben hoe ik sta “te tai chi’en” in mijn pauze in het Haagse Bos. Dat mindfulness is wel happy. Ik zag laatst op de TV een man die fullinhismind was. De blijdschap droop er af. Tsja, daar werd ik wel blij van. Ik moet er altijd om lachten. Maar dat is eigenlijk meer leedvermaak en spot. En dat is cynisme, dus niet meer doen Gerard. Nee, geen spirituele blijdschap dan. Maar een opsomming van wat me blij maakt?

Ik ben blij met mijn partner.
Ik ben blij omdat ik een leuk gezin heb.
Ik ben blij omdat ik mooi woon.
Ik ben blij dat ik goed betaald en leuk werk heb.
Ik ben blij omdat ik mooie kunst om me heen heb.
Ik ben blij omdat ik in een mooi land woon.
Ik ben blij omdat ik een fijn nieuw fietsje heb.

Ik ben blij met mijn natuurneef.
Ik ben blij omdat ik kan genieten van het leven.
Ik ben blij omdat ik eerdaags met pensioen ga.

Jeetje wat ben ik blij.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

