Living with the King of Blues

Een mooie avond in Chicago

Een mooie avond in Chicago

Ik heb hem 4 keer live gezien en welgeteld 7 CD’s en 5 DVD’s van hem. Hij is een van de grote bluesnamen. Het mooie aan BB King was wel dat hij prachtige combinaties heeft gelegd met collega muzikanten en ook de blanke blues brothers. Prachtige optredens met onder andere SRV, Eric Clapton, Buddy Guy, U2, Albert Collins en Kenny Wayne Shepperd. Een bescheiden man met een fantastische uitstraling. Tijdens zijn laatste ‘farewell show’ in 2006 sleurde ik mijn jongens mee naar Rotterdam. “Je moet BB King eens in je leven hebben gezien” was het motto. Dat is gelukkig geregeld. Daarna was hij nog drie keer in NL geloof ik. Zo farewell was het dus niet. Ik zag hem voor het laatst op een prachtige zomeravond, 8 juni 2008, op het ‘Petrillo Music Shell’ in Chicago. Samen met mijn vriend Joseph. Het was meer band dan BB. Zijn optredens en solo’s werden steeds korter. Toch schreeuwden de ruim 100.000 gekke Amerikanen en een paar bluesgekke buitenlanders hem die avond toe. Het was een ontroerend moment. Zijn stem is nooit verdwenen. Tot op het eind gaf hij honderden optredens per jaar. Op de Buddy Guy CD uit 2010 ‘Living proof’ zingen ze samen het nummer ‘Stay around a little longer’. De oudjes halen alles er uit in deze “tranentrekkerblues”. De tekst gaat over hun levens, de Blues, geluk en vriendschap en is prachtig. Ik huil mee vandaag, BB is niet meer. Bedankt grootmeester!

I thank the Lord for letting me stay around a little longer
Till I got, got a lot more to give
I thank the Lord for letting me stay around a little longer
Lord knows I love the life I live

This old road’s been so good to me
I’ve been given much more than I ever dreamed
I won’t ever stop playing these blues
That’s what I think He put me here to do

I thank the Lord for letting me stay around a little longer
Feel like I’ve got a lot more to give
I thank the Lord for letting me stay around a little longer
Lord knows I love the life I live

So many good friends I’ve lost along the way
I know I’ll meet ‘em again on some uncloudy day
Until then there’s more songs to be sung
We’ve come a long way but we’re a long way from being done

I thank the Lord
I thank the Lord for letting me stay around a little longer
But I feel like I got a lot more to give
I thank the Lord for letting me stay around a little longer
Lord knows I love the life I live
Thank You, Lord, I love the life I live

You got that right, B, I love the life we live, Buddy
I spend a many nights listening to you play
You still sound good, oh, you too sound good, Buddy
Keep on doing it B

Your nickname is a good name for me
Because I believe you are my buddy
I love the life I live
You’re the best that ever did it and got away with it

Well, thanks a lot
You ain’t done it so bad yourself, old boy
When I’m pushing up daisies, don’t forget
You’re still my buddy

Zie hier een oude blog over BB King, Joseph,

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst, Muziek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

