Geluk is een mooi boutje

Nieuwe Cube

Nieuwe Cube

Ik had hem al een tijdje op het oog. Niet de Playboy lag op mijn nachtkastje maar de fietsbrochure’s. Waarin net zo als bij autoreclames fietsers alleen, bij prachtig zonnig weer, in doodstille landschappen rijden. Maar daar is ie dan. Mijn nieuwe fiets. Ik twitterde het al eerder: Geluk is het zoeven van een nieuw fietsje op de weg. Hoe heerlijk is het te fietsen op een fiets die niet piept of kraakt. Waar de ketting soepel haar rondje draait en niet knarst. Ketting is m of v zie ik. Ik houd het maar op een v, soepel maar heel veel onderhoud vergend.

Een mooi boutje

Een mooi boutje

Een fiets die ontdaan is van alle frutsels. Geen licht, dus ook geen defect achterlicht. Geen bagagedrager, dus ook geen ballast. Mijn eerste rit was ook meteen sneller dan ooit. Verrek, het scheelt toch wel die kilo’s minder. En kijk eens hoe mooi die kleuren, die boutjes. Mijn fietsje is er voor volgende jaar. Dan kijk ik omhoog, zie de blauwe lucht en besluit nog even een rondje te maken. Tijd genoeg.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Geluk is een mooi boutje

  1. ingefietst zegt:

    ‘Geluk is het zoeven van een nieuw fietsje op de weg’ Eens!

Geef een reactie

