Een lekker zonnetje

Prachtig weertje. Een blauwe lucht en een lekker zonnetje. We fietsen. Bij een voorrangsoversteekplaats komen twee kleine kinderen voor ons bijna onder een auto waarvan de bestuurder eigenlijk niet zat op te letten of van plan was op te letten. Mijn vrouw, zelf moeder van twee kinderen, kijkt boos en steekt haar vinger op.

Ik zeg niets. We rijden door. Aan de scheurende banden achter me hoor ik dat de man in kwestie zich heeft bedacht en de achtervolging op ons heeft ingezet. Ik schrik en ben bang. ‘C pas op! Hij komt achter ons aan!’ De man rijdt naast ons en draait zijn raampje omlaag. Hij begint zijn scheldkanonnade. Zijn ogen spugen vuur, zijn mond speeksel en zijn vrouw en kind zitten stil in de auto te kijken. Ik heb het allemaal niet verstaan maar het had te maken met kanker, hoeren en de vinger in de kut van C moeders steken. Leuk, C broer stierf aan kanker en C moeder is ook al overleden. Droeve gebeurtenissen in ons leven. Ik maan C tot stilte: ‘Kom niet reageren, doorrijden, voor je het weet heb je een mes in je rug!’ Snel slaan we een hoek om en fietsen in een andere richting weg. Mijn hart bonst nog na. Ik blijf nog lang angstig speuren naar de grijze stationcar met zijn ongeschoren briesende bestuurder. Gezellig, een fietstochtje op een zonnige zondag.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

