Een dubbele gevangenis

Soms kan ik iets niet begrijpen. Waarschijnlijk heeft een ieder wel wat opgevangen over de Belgische gevangene Frank van den B. Deze lustmoordenaar voert al jaren strijd om dood te willen. Hij erkent dat hij een gevaar is voor de samenleving en wil ook niet vrij. Het enige dat hij wil is psychisch behandeld worden. In België doen ze daar niet aan. Zo is de gevangenis een dubbele straf. Een fysieke én geestelijke opsluiting.

De man wil dood maar niemand wil het doen en hij mag niet dood. Voert rechtszaken en wint ze. Maar de arts wil geen euthanasie uitvoeren.De Belgische minister begint eindelijk te begrijpen hoe barbaars zijn gevangenisregiem is.  Mogelijk dat hij naar Nederland wordt overgeplaatst waar behandeling wel mogelijk is. Ik ben trots op mijn land dat we tenminste nog enige vorm van beschaving hebben. Alhoewel ik besef dat een groot deel van de bevolking het niets kan schelen. Maar gelukkig hebben die het nog niet voor het zeggen. Als Belg zou ik me doodschamen.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

