Flats, flats, weg mijn zicht

UItzicht

UItzicht

Je eigen begrafenis plannen is in tegenwoordig. We willen ook na onze dood graag de regie houden. In de Volkskrant las ik een artikel over een begrafenis bij je favoriete voetbalclub. In mijn geval zullen ze dan de tocht naar de Arena moeten ondernemen. Toch wil ik dit niet. Mijn mooie kist op het gras waar Ajax zich jaarlijks laat afdrogen in het Champions League monstrum, dat is niet mijn idee van een glorievolle doorstart(?).

Ik wil mijn as in de polder. Lekker in het gras. De Weipoort is prima. Maar ik twijfel ook daar weer aan. In deze tijden van mindfulness, Soefi meesters en andere gekkigheden zou het zo maar kunnen dat er leven is na de dood. Freek zong het al. En Freek kan het weten want die heeft net zo als Peter R de Vries overal verstand van.

Mijn angstdroom is dat ik lekker in het gras lig te verassen en geniet van de voortjagende wolken boven mijn hoofd. Plotseling duikt er de grote dikke vette reet van Bertha 34 boven me op. En flats, flats het zicht is weg. Een ronde bruine pizza van 25 cm doorsnee verspert mijn uitzicht voor maanden. Het kan me benauwen. Wat dan? Dan toch maar de pot op de schoorsteen? Maar we hebben geen schoorsteen in huis!

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

