Hoe Adri het een menselijk gezicht gaf

Adri Duivesteijn

Adri Duivesteijn

Ik ben een newsfreak. Zit tot diep in de nacht naar het kerstcrisis debat te kijken en lees gretig alle commentaren en reconstructies. Maar ik kan van die zorgwet geen soep koken. De hele zorgwet is mij eigenlijk ook voorbij gegaan. Waarschijnlijk net als veel Nederlanders. De problemen in de zorg zijn vooral een feestje van economen, verzekeraars, lobbyisten en politici. De burger betaalt trouw de rekening die elk jaar weer flink oploopt. Het gaat volstrekt over ons heen.

En ineens waren er drie PvdA’ers die het allemaal klein en persoonlijk maakten. Toen ik het verhaal van Adri Duivesteijn las sprak dat mij aan. Hoewel Adri door de PvdA haters, en dat zijn er nogal wat, wordt neergezet als een despoot is zijn relaas integer. Hij maakt het persoonlijk. Gaf aan wat een vrije keuze ook voor mij kan betekenen. Dan word je een dissident genoemd. Het is geen dissident. Het is een sociaal democraat in hart en nieren. Waarom zou je, als je druk bezig bent met je eigen ziekte, politieke spelletjes willen spelen. Die spelletjes zag ik wel in het debat waar de aasgieren Buma, Wilders en Pechtold collega Samson probeerden pootje te lichten. Terwijl een aantal stiekem blij waren dat de PvdA die zorgwet nog een beetje een wat menselijker gezicht gaf. Dankzij de drie. Dankzij Adri.
Op de TV gaf apparatsjik van Boxtel commentaar. D66 lid in de Eerste Kamer en bestuurder van een zorgverzekeraar. Beter kan je je belangen niet dienen. Net zo als zijn vriendje Hermans, ook gediplomeerd baantjes verzamelaar.

Toch geloof ik Adri en niet die glibber van een van Boxtel of Hermans. En voordat iedereen over mij valt, ik stem al jaren geen PvdA.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

