De badeend op drift (5)

Op weg naar de rand

Op weg naar de rand

“Ik ben bezig met een ultieme oefening loslaten en ineens lukt het en voelt het goed. Soitbe.” twitterde ik laatst.

Als reactie kreeg ik van een volger:

@GHoogers ik las je tweets deze week en ze blijven rondzingen. M.n. die over je “punt”

Loslaten. Niet alleen voor mij dus. Wat blijft Twitter trouwens toch mooi dat je iets met iemand kan uitwisselen die je nooit hebt gezien. Loslaten, dat is wat me bezighoudt de laatste tijd. En ineens was daar een moment van loslaten. Ik kan het, dát moet ik dus doen.

In de afgelopen jaren heb ik zaken goed kunnen managen gesteund door mijn omgeving. Vooral ook leidinggevenden. Complimenten dus M! Waanzinnig veel bereikt. Maar ineens is het anders. Nieuwe bazen denken er anders over. Collega’s denken die gaat toch weg dus  kunnen we er om heen. Trekken zich niets aan van je betrokkenheid. Je ergert je, maar tegelijkertijd besef je dat de bordjes verhangen zijn. Je positie erodeert. Je rol is anders. Je perspectief is anders. Afgelopen donderdag was ik ineens twee aapjes van mijn  schouder kwijt. Die had ik er zelf recent nog opgezet. Ze drukten op me. Ze betekende stress, pijn in de schouders.
Het kostte moeite dat loslaten, omdat ik denk dat de problemen er niet door zijn opgelost. Maar ik kan er geen rol in spelen. Men wil het anders. Ik wilde het doen op mijn manier: betrokken, gaan voor de inhoud en het belang van de organisatie op de eerste plaats. Orde in het proces. En ineens besef je dat het niet werkt en de wereld verandert. Aapjes weg, ook de stress. Dan verlang je nog meer naar het nooit meer moeten. Tel je de dagen letterlijk af. Dat is het dus: drijven!

Oké “soitbe”. Ik heb ineens geleerd in het loslaten. Maar, met nog 10 maanden te gaan is dat niet veel te vroeg? Ik ben ineens een stukje verder op weg naar de rand. Het wordt echt tijd dat ik ga kijken wat er over die rand is te zien.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in De derde fase en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

