SAMEN, het nieuwe “buzz”woord in Bureauwerk

Bureauwerkpiefen zijn gek op motto’s. Achter motto’s lopen de bureauwerkers lekker en simpel aan denken de knappe bollen. Dat dat niet werkt komt door wat anders. Ze zijn namelijk ook goed in het elke keer weer verzinnen van nieuwe motto’s. Waren we net gewend aan “Je gaat er over of je gaat er niet over” gaat iedereen zich weer met je werk bemoeien. Werkte niet. Dus wordt het tijd voor een nieuw motto.
Een belangrijke bureauwerkpief had het laatst over: “Ik hou wel van beweging, als alles stilstaat wordt het saai”. Dat klinkt goed en stevig. Ik heb persoonlijk echter geen enkele hekel aan stilstaan. Het is mijn ervaring dat als zaken eenmaal stilstaan, bijvoorbeeld in de kunst, je pas kan genieten van de rust om er eens echt naar te kijken. Maar deze jongen beweegt dus graag. Laat maar, dat is echt voor de bühne. Vaak zijn mensen die dit zeggen vastgenageld in het beton.

Ik heb wel een nieuw “buzz”woord ontdekt. SAMEN, dat gaat het worden. Nadat jaren alles kapot is gemaakt door fusies, bezuinigingen en reorganisaties is samen het nieuwe motto. Twee voorbeelden: “Samen in beleid” en “Samen werken aan samenwerking”. Dat laatste motto vind ik taalkundig belachelijk. Want het moet toch zijn “werken aan samenwerking”? Als je samen werkt aan samenwerking werk je toch samen? Is de samenwerking er toch al? Maar SAMEN wordt het dus de komende tijd. “Je werk samen of je werkt niet samen” vind ik ook wel een mooi motto. Of  “je werkt bewegend samen aan beleid” dat is ook mooi voor de pief. Altijd beweging, nooit iets realiseren heerlijk!! Ik ben om, ook thuis is het motto: “samen werken in beweging aan gezamenlijk gezinsleven”. Actie huisgenoten!!

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Bureauwerk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

