Dit is mijn plekkie

Mijn Plekkie

Mijn Plekkie

Dit is mijn plekkie in de tram. Het voordeel van het hoekplekkie is dat de plek er naast laat wordt bezet. Je kan er namelijk nauwelijks je benen kwijt. En ik kan weer juist mijn benen kwijt. Het gevaar dat een dikke medeburger er gaat zitten is gering want ik weiger door te schuiven naar het raampje. Het blijft natuurlijk wel een angstbeeld wat je niet kan wegcijferen.
Als je aandachtig zit te lezen staan er vaak mensen die er graag willen zitten. Zelden krijg ik de heldere vraag: “Mag ik daar zitten a.u.b.?”  Bijna alle mensen piepen, mummelen of hoesten iets. Als ze er zitten dijen ze wel uit in de breedte, de plek is natuurlijk minder diep. Soms heb ik er een die met zijn rug naar mij toe gaat zitten. Maar allemaal te overwinnen. Het echte gevaar komt van de rugzakdragers. Rugzakdragers denken altijd dat ze geen rugzak dragen. Met een gerichte aanval proberen ze met de rugzak in één gemikte zwaai de bril van je hoofd te stoten. Of, als ik rechts zit, het gehoorapparaat vanachter mijn oor. Nooit een excuus. Rugzakdragers hebben geen achterkant. Maar het blijft wel het beste plekkie.

 

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

