De badeend op drift (3)

Op weg naar de rand

Op weg naar de rand

Het is zo ver. Vele handtekeningen verder, inclusief de mijne, is het een feit. 23 Oktober 2015 is mijn laatste werkdag. Ruim 1 jaar eerder dan verwacht. In tegenstelling tot wat ik vorige keer had te melden heb ik een goed gesprek over mijn verzoek gehad met mijn directeur. Ik vond dat uiterst prettig. Eindelijk ging het niet om het verzoek, de procedure, het formulier, de plek maar de wereld er achter. Dank René! Je bent kilometers in mijn achting gestegen. Niet alleen maar een geval zijn maar een mens die keuzes moet/mag maken en daarover wordt bevraagd. Prima!

Tsja, nu dus nog een jaar. Met gemengde gevoelens. Blijdschap omdat ik nooit meer vroeg uit bed de Randstadrail in hoef. Tot opluchting van mijn twittervolgers die het gemopper spuugzat zijn. De stress kwijt zijn. De werkdruk. De kutklussen. De actielijst en de volle mailbox. En eindelijk vaststaat wanneer ik met pensioen ga. Weemoed omdat ik mijn werk en collega’s zal missen. Hoeveel fijne gesprekken heb ik niet gehad en wat is er gelachen en gevochten. Hoeveel lief en leed is niet gedeeld. Hoe fijn is het niet een rijkspand in te gaan en daar iemand te treffen die je kent en met wie je iets kan regelen. Gewoon in de receptie of ophet voorplein. Ik weet nu al dat ik dat ga missen. Net als neer te dalen in mijn vaste flexplekvlek bij Jan en Teun. Te mopperen op de vieze koffie.

Ik heb ook plannen. Mijn familiegeschiedenis gaan opschrijven. Terug gaan naar de plekken waar iets is gebeurd en proberen de herinneringen er uit te trekken. Daar komt ruimte vrij omdat het werk gewist kan worden. Ik heb altijd veel op de hersenpan vertrouwd. Nooit veel opgeschreven. Als ik schreef kon ik het later nooit teruglezen. Ik deed het voornamelijk omdat het wel interessant stond in relatie naar al mijn collega’s die met die mooie schriftjes werkten. In die krochten zit info. Die wil ik gaan ontsluiten.

Denken, denken, loslaten, voorbereiden, afmaken, opbergen, schonen. weemoed, evalueren, afscheid nemen. Er is nog een hoop te doen. Wordt vervolgd.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in De derde fase en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

