De badeend op drift (2)

Op weg naar de rand

Op weg naar de rand

De eerste stap is gemaakt. Ik heb een afspraak gehad met de mobiliteitsmanager van onze directie. En misschien moet ik daarna nog een keer naar het Kenniscentrum Financiële Rechtspositie. Allemaal mooie namen binnen Bureauwerk dat valt toch maar weer op.

Toen ik aankondigde (deel 1) bij mijn managers dat ik wel oor had voor de vertrekregeling kreeg ik nauwelijks reactie. Bij mijn 3 leidinggevenden was er geen beweging. Eentje gaf wel aan dat ik niet te lang moest wachten met het aanvragen. Maar, noch het “eindelijk opgemieterd weer een dure lastpak minder” noch het “jammer dat wordt lastig voor ons”. Dat maakte het ook makkelijk voor mij om de eerste knoop door te hakken. Ze zijn eigenlijk niet met mijn persoon bezig. Misschien ook wel te begrijpen want ook zij worden gek van eindeloze bezuinigingsdrift van de politiek op het ambtelijk apparaat. Het haalt elke energie uit de mens. Lang heb ik het vooruitgeschoven maar nu moet ik de procedure dus maar starten. De volgende stap is “het formulier” ten behoeve van de commissie die het besluit moet nemen.
Twee directe collega’s gaan al. En nog een en nog een. Zo blijf ik over als laatste oudje en ook dat maakt het steeds makkelijker.
Ik heb het nog druk, te druk, op mijn werk en doe mijn uiterste best. Vind het ook nog steeds leuk. Maar tegelijkertijd bewaar ik al afstand bij zaken die over ‘mijn horizon’ heen gaan. Probeer dingen los te laten. Slik mijn mening in over iets wat ik dom vind. Ach laat ze maar. Ik ben op drift.

Is het treurig. Welnee. Ik heb een boekje aangeschaft voor zaken die ik had uitgesteld en straks wil gaan doen. Één item staat er al op. Ik wil de Last Post in Ieper eens meemaken. Deed een oud collega, nu pensionado, ook.

Hoppa dus, op naar het formulier. Wordt vervolgd.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in De derde fase en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

