De troosteloosheid van Bureauwerk

Vandaag hoorde ik dat een collega vriend een verschrikkelijk leed is overkomen. Schoondochter en kleinkind vermoord. Daar kan ik hier niet over schrijven. Dat is te veel. Daar kan ik met mijn grote mond niets meer over zeggen. Het stemt me in en in triest.

Ik hoorde het dagen later via een mededeling in het verslag van ons DT. Wat ik officieel trouwens niet mag lezen. Enkele uren later kreeg ik een mail van een collega met meer informatie. Ik had hem al een tijdje niet gezien. Vanochtend nog langsgelopen om een praatje te maken. Dat deden we veel. De laatste tijd veel minder, druk druk druk. Ik voel me immens schuldig. De begrafenis gemist. Geen belangstelling kunnen tonen. Ik voel me ook boos. Waarom heeft niemand me iets gezegd? Waarom lopen we als kippen zonder kop in een dolgedraaide (re)organisatie? Waarom had niemand mij dit eerder kunnen vertellen? Ze wisten toch dat R en ik elkaar kende op een andere manier dan gewone collega’s?
Mijn organisatie heeft de maat verloren. Mijn vorige blog ging er al over. We vergeten dat een organisatie ook menselijke maat en contacten zijn. Rationaliseren, reorganiseren en bezuinigen. Wat brengt het ons? Het grote leed is niet te reparen, maar het kleine des te meer.

Kom op zeg stop eens!

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op De troosteloosheid van Bureauwerk

  1. HP zegt:

    Kan me je gevoel van boosheid en machteloosheid voorstellen….ben ook tekortgeschoten. Op de
    I-gang is er wel veel over gesproken en hebben mensen elkaar opgezocht, maar kennelijk gingen we ervan uit dat het nieuws wel verder rond ging… ..ook ik……niet goed…

  2. Wat zou het toch mooi zijn om de menselijke maat weer terug te winnen. in organisaties

  3. Rob zegt:

    Dank je Gerard. We hebben een mooi telefoongesprek gevoerd en je hoeft je totaal niet schuldig te voelen. Het is helaas een systeemprobleem (geworden).

Geef een reactie

