De rib van Adam

Go no go area voor vrouwen

Go no go area voor vrouwen

Prachtige foto maar ook doodtriest. Daar zit je dan met je mooie blonde haar tussen al die, ja wat eigenlijk? Als ik vrouwen met zo’n tent zie lopen krijg ik altijd een zekere agressie over me. Wat mij betreft mag het maar ik blijf het iets triest hebben. Vrouwenharen horen te wapperen in de wind en je moet ze zien schateren of huilen. Of je moet fatsoenlijk kunnen ademen en niet de hele dag opgeborgen zitten. Religies hebben ons goede dingen gebracht maar toch ook veel ellende. Zo las ik laatst dat de sterke anti homogolf in Afrika toch vooral werd gevoed door de predikers van de evangelische kerken die zwaar gesubsidieerd worden door het uiterst conservatieve Amerikaanse gelovige smaldeel. En vrouwen in de katholieke kerk waar ik ben opgevoed zijn ze nog steeds niet in staat om de sacramenten te geven. Het celibaat heet dat, ook zo’n ridicule uitvinding.  En bij de moslims worden vrouwen ingepakt en apart gezet. De mannen mogen alles en de vrouwen slechts koken. In de loop der jaren is mijn geloof wel weggesleten. Ik heb het wel gezien. Je gaat toch niet de helft van de mensheid marginaliseren omdat er ooit een verhaaltje is verzonnen dat Eva gemaakt is uit de rib van Adam.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

