Geen Chinese rommel meer voor mij

Schoenlepel Action

Schoenlepel Action

Je trapt er altijd weer in. Toen zoon B samen met drie huisgenoten het huishoudelijke inventaris van zijn nieuwe flat ging aanvullen belandde ook ik in de Action. De Action behoort tot het soort winkels dat over het algemeen de dumpplaats is van inferieure klerezooi uit China. Spotgoedkoop, slechte kwaliteit en bestemd voor de vrijmarkt of vuilnisbak. Ik had een schoenlepel nodig nadat de vorige twee plastic lepels door breuk de geest hadden gegeven. Vol verbazing liep ik tussen de schappen met nutteloze zooi. En ja hoor, daar lag er een. Voor slechts € 1,95! En nog een lange ook! En zo bezweek ik onder mijn gierigheid. Thuisgekomen bleek hij natuurlijk niet te werken. Het ding is te slap en het plastic van inferieure kwaliteit.
De beste schoenlepel is toch een metalen zoals we vroeger bij moeders thuis hadden. Maar mogelijk is die weggegooid toen we het ouderlijk huis moesten ontruimen. Foute keus dus. Die lepel had het 40 jaar later nog steeds gedaan. Ik moet dus wegblijven uit die Chinese dumpzaken. Het is troep, snel stuk en slecht voor het milieu. Ik ga naar de schoenmaker. Misschien heeft die nog echte stalen schoenlepels, onbreekbaar en onbuigbaar. Geen Action meer voor mij.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

