Vertrouw nooit verzekeraars en makelaars 2

Op 23 maart 2013 schreef ik een blog hoe ik ooit in het verre verleden met open ogen in de mooie praatjes van de makelaar van Holland Huis liep die mij een woekerpolis wist te slijten. Sinds die tijd is het er niet veel beter op geworden. Gelukkig is de beurs iets positiever maar ik zal lang niet het eindresultaat halen.

Dat heeft de verzekeraar inmiddels ook door. Ik ontving een brief dat ik waarschijnlijk (ik weet wel zeker!) niet het kapitaal bereik dat noodzakelijk is cq geprognosticeerd.
Volgens Allianz komt dat door “onder andere tegenvallende beleggingsresultaten. Daarom adviseren wij dringend een afspraak te maken met de financieel adviseur.” Nu vallen de beleggingsresultaten nog wel mee. Maar wat Allianz niet aangeeft is dat dat ook wel eens zou kunnen komen door het feit dat ik 90% van de jaarlijks ingelegde gelden kwijt ben aan de risicoverzekering en de kosten. De belegging resultaten van het stukje dat wel werd belegd zijn het afgelopen jaar wel redelijk goed geweest, zo’n 10 %.

Ze adviseren een afspraak te maken voor een hersteladvies zodat alles over drie jaar goed komt. Ze hebben dus niet geleerd. Ze beloven nog steeds dingen die ze niet waar kunnen maken.
Ook als ik bewust kies voor het niet uitbrengen van het hersteladvies moet ik het formulier invullen en opsturen. Waarom? Ik weet het niet, misschien wel een afspraak met de toezichthouder ACM. Het zou me niet verbazen dat zo’n bureaucratische afspraak is gemaakt.

Maar goed ik zal me niet stoten aan dezelfde steen. Maar of onze verzekeraars hebben geleerd? Ik betwijfel het. De bedrijfsresultaten van de grote verzekeraars vallen nog steeds tegen. Ik vrees dat ze nog een lange weg hebben te gaan.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Vertrouw nooit verzekeraars en makelaars 2

  1. Sabien zegt:

    Van alle kanten nattigheid!

  2. Kitty zegt:

    Ze willen maar één ding: jouw geld … Op dit moment kan je beter niet eens spaargeld hebben want de rente is lager dan de belasting die je er over moet betalen. Als je nog een hypothecaire lening hebt, kan je die maar beter zo snel mogelijk afbetalen … Maar ja, diezelfde mensen die azen op je geld, houden je al heel lang voor dat je een dief van je portemonnee bent als je aflost. Want dan heb je minder rente aftrek. Dat de belasting die je spaart lager is dan de rente die je betaalt verzwijgen ze. Mensen zijn als hazewindhonden die op een renbaan achter de prooi aanrennen. Ze krijgen deze nooit en anderen winnen 😉

  3. Pingback: Vertrouw nooit verzekeraars en makelaars, slot | gerardhoogers

  4. Pingback: NiVertrouw nooit verzekeraars en makelaars, slot | gerardhoogers

Geef een reactie

