Weemoed op zoek naar de zon

De zoveelste verhuizing

De zoveelste verhuizing

Daar staat de rommel weer. B gaat weer verhuizen. We zijn er met onze mannen wel aan gewend. Het is continu afscheid nemen. K ging via huis>Frankrijk>huis>Frankrijk> huis> Bulgarije > huis naar Den Haag. En B maakt het nog bonter. Sevilla>huis>Maastricht campus> Maastricht Flat> Zuid Afrika> Maastricht Flat>Zuid-Amerika>Maastricht flat> huis>Lissabon> huis nu weer naar Maastricht in zijn nieuwe flat. Nu definitief? We zullen het zien. En zoals eerder bemerk ik dat deze momenten mij weemoedig maken.

Ik besef ineens dat ik in een transitiefase zit om in termen van Jan Rotmans te spreken. Afscheid nemen van de mannen die volgend jaar hun studie hopelijk af zullen ronden. Weer een verantwoordelijkheid minder. Weemoed, verlangen naar vroeger of opzien tegen verandering. Ik weet niet precies wat het is.

Langzamerhand steven ik op mijn pensioen af. Nog ruim 2,5 jaar en dan is het zo ver. En collega’s om mij heen gaan met pensioen of hebben te kampen met ziekte en soms helaas gaan ze dood. Baasje gaat weg en direct dus weer zo’n jong ding boven je. En ook mijn eigen karkas loopt geregeld vast op plekken waar ik het nooit had vermoed of me op had ingesteld.

Dat is het dus wat we weemoedig maakt. Het einde van zaken en nog geen duidelijke start van een nieuw begin. Of rommel je gewoon je laatste levensfase in? Na het kind zijn, het werken het definitief uitrusten. Nu nog even niet. Het wordt daarom tijd dat het weer (de meteo! want je kan deze zin ook anders lezen!) gaat veranderen. Deze stemming heeft zon nodig. Veel zon en veel warmte.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

