Het korte lontje van een D66’er

Enige tijd geleden ergerde ik me aan de mooie praat van Pechtold. Vers en ijdel na een nieuw akkoord zat hij vol trots in Nieuwsuur te vertellen dat hij het land wéér had gered. Hij gaf zichzelf het ene schouderklopje na het andere. Wat hij zorgvuldig vermeed was te vertellen waar hij zijn lastenverzwaringen/belastingverhogende maatregelen neerlegde. Sociale zekerheid, zorg en natuurlijk de ambtenaren. Mijn ergernis  liep op en gefrustreerd gooide ik het eruit op mijn digitale klaagmuur. En zo ontstond de de volgende conversatie

10.16 Pechtold komt nu klaar in #nieuwsuur #d66 pfffff .

10. 47 @GHoogers als u adviseur bedrijfsvoering bent bij @nieuwsez vind ik het onbegrijpelijk dat u zich zo op twitter uitlaat over politici

11.06 @RobinPaalvast misschien komt dat omdat ik het effect zie. Bovendien Robin tweet ik, en dat is mijn recht, als burger. Ik dien wel trouw

11.10 @GHoogers ik vind niet dat je het recht hebt om anderen te beledigen als je het inhoudelijk niet met hen eens bent

11.14 @RobinPaalvast ik ervaar het niet als beledigen, bewust dingen verzwijgen , lastenverzwaringen in akkoord, is ook een vorm van beledigen

11.17 @RobinPaalvast het is n recht om te beledigen. Ik zoek het niet maar enig tegenspel tegen zoveel demagogie is t laatste wat ik heb al burger

11.21 @RobinPaalvast vervelend trouwens dat je me linkt aan EZ. Ik tweet niet als EZ er, staat ook niet in mijn bio, Eigenlijk D66 onwaardig

Daarna werd het stil. Afgelopen zaterdag tweetje ik plagerig terug:

Pff vermoeiend al die positieve tweets. Voordat je het weet geeft @RobinPaalvast me weer aan bij mijn werkgever

Diezelfde  zaterdag was ik een volger kwijt en scheidden onze wegen. Ik tweet niet als medewerker van EZ. Laat me zelden uit over de ministers die ik dien en tweet voornamelijk positief over het werk. Kan ook niet anders want ik ben niet voor niets al 35 jaar ambtenaar in hart en nieren.  Het staat ook niet in mijn bio dat ik bij EZ werk. Ik wil ook wel eens af en toe zeggen wat ik er van vind als burger. Dus is het een beetje flauw mijn werkgever te attenderen op een uitspraak van burger Hoogers.

Wie is dan Robin Paalvast? Robin is lijsttrekker van de D66 in Zoetermeer. Ik heb eens opgezocht wat D66 vindt van vrijheid van meningsuiting. Op hun site lees ik: “D66 vindt dat de grens van de vrijheid van meningsuiting daar gesteld moet worden, waar het zaaien van haat en het oproepen tot geweld beginnen. Gewelddadig extremisme, ongeacht het soort, is voor ons de grens ver voorbij. Een verbod op godslastering en het boerkaverbod beschouwt D66 echter als een te grote beperking van een vrije meningsuiting.”  Helder, ik denk dat Robin toch eens zijn partijwebsite moet gaan lezen.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Politiek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Het korte lontje van een D66’er

  1. Pingback: Laat zien wie je bent in 2014 | gerardhoogers

Geef een reactie

