Tsjee, we zijn kunstverzamelaars

Vader en zussen

Vader en zussen

Laatst kreeg ik hem eindelijk binnen, Mijn nieuwe ets. In dit geval een bewerkte foto van Annabel Garigga. Ik had hem al een tijdje op het oog. Ik vond hem toen iets te groot. Toen woonden we nog in ons oude huis. Nu was hij in de uitverkoop bij Allianz kunstcollectie dus snel handelen. Waar ga je hem op hangen G? Tsja ik keek om mijn heen, alles vol. We zitten inmiddels in de fase 16 schilderijen/etsen,  4 beelden, 4 foto’s. Zijn we verzamelaar? We zijn zo ver dat er kunstwerken op de grond staan. Ineens beseffen het, ja, we zijn verzamelaar geworden. Wat een heerlijk bezit.

Ik heb het hier al eens meer gezegd, kunst is niet de duur als je maar even zoekt. Je begint goedkoop en af en toe als bruin het kan trekken spat je eens echt uit. En zo bouw je langzaam een mooie verzameling op.

HALLARYD

HALLARYD

Op de site van Ikea las ik dat de  HALLARYD een ingelijste afbeelding, klaproos II liefst € 99.95  / st.(€ 82.60 excl. btw) kost. Het motief is van Emma Forrester. Net zo duur als mijn ets. Oplage enkele miljoenen? De oppervlaktestructuur is driedimensionaal; is zichtbaar en voelbaar. Dat wel weer wel.

Toelichting op de gehanteerde techniek van vader en zussen.
‘The technique is called photopolimere. That’s a photo etching technique. I used a film, light sensible,  called photopolimeer and I fixed to a zink plate. To realize this kind of technique it is needed to work in  a dark room and with a light aparate. At the end  the image  is fixed  on the plate and then  used more or less like a ‘etching’ plate.’

Verder kijken?
In het weekend van 5/6 oktober zijn in Den Haag de open ateliers best leuk om een kijkje in de keuken te nemen. Of wordt micromecenas

Kunstveilingen bekijken kan ook. Er zijn er ontelbaar veel:
Ik kijk vaak op deze of deze

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Tsjee, we zijn kunstverzamelaars

  1. Pingback: Laat zien wie je bent in 2014 | gerardhoogers

Geef een reactie

