Schat, weet jij wat de lievelingsjurk van je moeder was?

Een wat verdwaasde man staat voor de kast en kijkt naar twee jurken die hij uit de kast haalt. Eerst denk je dat het een travestiet betreft, dus een reclame van de COC. Gelijke homorechten! Dan belt hij schijnbaar zijn zoon of dochter om te vragen wat de favoriete jurk van mamma was. Dat wordt dokken denk je vervolgens. Waarschijnlijk aan de Alzheimer stichting. In de aftiteling lees ik dat het reclame is van Monuta.

Voor een begrafenisonderneming is grof geld verdienen na de dood over het lijk van de dode niet meer genoeg. We moeten het ‘feest’ regelen vóór onze dood. Liefst zo uitgebreid mogelijk. Hoe meer extra’s hoe meer er kan worden verdient. En als we ons ‘feest’ niet zelf kunnen regelen dan zijn er de consulenten die waarschijnlijk tegen betaling ons dure kisten, buffetten, koetsjes, muziek, etc., etc. bij het leven kunnen aansmeren. Alles opgenomen op een DVD natuurlijk. En als je het niet kan betalen kan je je verzekeren. Pas na de dood kom je er dan achter dat de uitkering de kosten van het ‘feest’ nauwelijks dekt.

De dood is geen feest. Dat was het niet en dat zal het niet worden. Behalve voor diegene die heilig geloven in de hemel natuurlijk. Maar om er nou zo veel geld aan te verdienen en ons voor de dood al schuldcomplexen te bezorgen stemt mij erg verdrietig.

Heb je de reclame nog niet gezien: http://www.youtube.com/watch?v=PM_kdS4rso8

Advertenties

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s