Oud en stijf en nog geen 80

Morgen word ik 62.

Oude manOuder worden komt met gebreken. “Oud en stijf en nog geen tachtig” zei mijn moeder altijd terwijl ze jaren kraakte in al haar voegen. Als je jong bent beschouw je je lichaam als gewoon. Je voelde je lichaam nooit, tenzij je te veel gedronken had. Bij het ouder worden gaat dat anders.

Laat ik vooropstellen dat ik niet klaag. Er zijn inmiddels al flink wat leeftijdgenoten gestorven of ze zijn helaas zwaar ziek. Ik leef en ben dus een geluksvogel. Toch tik je zo in de loop der jaren wat zaakjes af. Hardlopen met die knie en heup? Klaar! Reuk weg, doof aan een oor en ook die vervelende fluittoon blijft. En ineens begon vorige week het oog ook nog eens te protesteren. En dokter, gaat het nog weg? Nee, het blijft mijnheer. %$#?!@#@# !! En dan heb ik het nog niet over het vel dat gaat hangen en hoe je ook traint de spieren worden ook steeds dunner.

Tsja, zo gaat het dus. De aftakeling is ingezet. Ik schuif de oude dag in. In de organisatie word je nog gedoogd. Als je door je baas als een klein kind in de hoek wordt gezet zucht je eens en gaat weer verder zonder nog echt boos te worden.

Is het leven nu zinloos? Nee, ik geniet in volle teugen van mijn leven. Van C. Mijn kinderen het beeldhouwen, mijn huis, de muziek de kunst. Mijn Bloggen. Prachtig als ik zie dat mensen over de hele wereld je pennenvruchten leuk vinden.

Oud en stijf word ik, maar ik ben nog geen 80. Nog 18 jaar buffelen en genieten. Kom op Gerard!

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

