Het is een nagel aan mijn doodskist

Randstadrail-ontsporing

Randstadrail-ontsporing

Trouwe volgers weten het al. Ik heb een haatliefde verhouding met de Randstadrail van Haagse Trammaatschappij (HTM). Het lijkt simpel, een korte tramverbinding tussen Zoetermeer en Den Haag. Met de fiets is het 19 km en doe ik er 50 á 55 minuten over. Maar simpel is het niet. We hebben inmiddels alles gehad wat je maar kan bedenken: seinstoringen, wisselstoringen, kapotte rijtuigen, ontsporingen, niet werkende incheckpaaltjes, verwarming die het niet doet in de winter, etc., etc.. ’s Avonds zit de tram vol met ongure types die nooit betalen, kwatten op de grond, met de voeten op de banken zitten en veel herrie produceren. Laatst zag ik een oudere dame de nagels vijlen in de tram. Op bewakers is bezuinigd en de conducteur is weggereorganiseerd.
Het is elke dag weer een avontuur, kom ik tijdig op het werk of thuis.

Reizigers berusten, zijn gedwee en verliezen hun respect voor hun vervoermiddel. De trams zijn smerig en zitten vol met graffiti. Blikjes, oude kranten, drankflessen en als absoluut diepte punt trof ik laatst afgeknipte haarlokken (pikzwart) en gebruikte wattenstaafjes aan. Er zijn dus mensen of honden die hun haar laten knippen in de tram. Anno 2013 lukt het ons dus niet meer een tram op tijd en schoon te laten rijden.

We zijn beesten, gedragen ons er naar en zo worden we ook vervoerd. Het maakt mij in en in triest.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

