Het schaamteloze schaamhaar

No-hair studio

No-hair studio

Toen ik in de eerste klas van de LTS zat had ik een klasgenoot die zijn leeftijd al ver vooruit was. Niet alleen bezat hij een echt condoom dat wij mochten bewonderen maar hij had ook een geplastificeerde zwart-wit naaktfoto van een stevige dame. Die foto was voor hem een aardige bijverdienste. Voor één kwartje (in die tijd goed voor een zak patat) mocht je de foto na school op de dijk bewonderen. Haar gezicht en borsten kan ik me niet meer herinneren. Maar die bos schaamhaar zal ik nooit meer in mijn hele leven vergeten. De dame in kwestie had nog niet van een bikinilijn gehoord. Ze was in het bezit van een enorme zwarte krullerige driehoek die groter was dan de gemiddelde vrouwenonderbroek in deze tijd. Die bos joeg het bloed door mijn jonge lichaam.

Nu is het schaamhaar uit. Alles is kaal en heel soms zit er nog een klein toefje schaamhaar op de heuvel als een verdwaalde vlieg op een lap vlees. Sommige vrouwen gaan nog verder door de gehele vagina ingang te laten herdecoreren of gladtrekken. Maar daar ga ik het hier niet over hebben.

De prijslijst

De prijslijst

Haar is uit vandaag de dag. Daarom hebben we ontharingswinkels of studio’s. Alles kan je er laten verwijderen. Het mesje is daarbij uit. De hedendaagse burger kiest voor pijnlijkere methoden via de laser en of waxmethoden. Het schijnt zelfs dat elk land een eigen waxmethode heeft ontwikkeld. Ik vraag me eigenlijk af of dat nodig is. Is het schaamhaar van een Braziliaanse stugger dan dat van een Hollandse dame?

Ook de mannen doen mee. Het scrotum is een glad vellerig plastic zakje geworden met wat armoedige balletjes er in. Op de schedel is ook vaak al het haar verwijderd. Dat is soms niet om aan te zien. Slechts weinig mannen bezitten een mooie bruine spiegelgladde schedel. Volgens mij alleen Humberto Tan. Vaak is de geschoren kop een slagveld van littekens, wratten, moedervlekken, schurftige plekken of een blekerige kopstoppelbaard. Niet om aan te zien.

Ik vat het niet. Mijn doodsangst is nu juist dat ik kaal wordt. En wat is er mis aan de huisvrouw die de ramen lapt met een riante blik op een bos haar onder de armen? Vroeger had je schaamhaar omdat je je schaamde voor de edele delen. Tegenwoordig hebben we zicht op alles omdat we ons schamen voor het haar dat we hebben. Raar eigenlijk.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Het schaamteloze schaamhaar

  1. Pingback: Mijn hete volgsters | gerardhoogers

Geef een reactie

