Verdulme, is er ineens een werkdip

Wammm, ineens is ie er. Het kwam ineens vorige week dinsdag, ergens in de middag. Mijn werkdip. Normaal, 99% van de tijd, heb ik geen enkele moeite om geïnspireerd en betrokken aan het werk te zijn. Dat heb ik primair te danken aan mijzelf en soms aan het werk dat ik doe. En aan de relatie met een aantal fijne collega’s. Zelden aan de organisatie.

De organisatie

De organisatie

De hedendaagse organisatie waar ik werk ervaar ik als bureaucratisch, saai, inhoudsloos en ongeïnteresseerd. We zijn werkbijtjes. Kortom, het levert me weinig tot geen inspiratie. Ik vergelijk hem wel eens met een kabinet met ontelbaar veel laatjes. In ieder laatje zit een werknemer en af en toe wordt het laatje opengetrokken en word je even uit je laatje getild, bemonsterd en weer teruggestopt. Kan je weer beginnen met je postzegelverzameling te herschikken. Dat momentje van daglicht zijn de gespreksmomentjes of de schaarse echte gesprekken met je leidinggevenden. Er van uitgaand dat  leidinggevenden representant zijn van de organisatie.

Maar ineens was het dus weg. De motivatie. Het giert door je kop. Waar doe ik het voor? Hoeveel dagen moet ik nog? Waarom win ik geen hoofdprijs in de loterij? Wie verlost mij uit deze “inrichting”?

Het moet nu dus helemaal uit mijn tenen komen. Want het heilige vuur is even weg. Ik ben dan sacherijnig en erger me aan alles in de “inrichting” waarin in dagelijks zit. In zo’n pe-riode moet ik me weer herbronnen. Motivatie zoeken om verder te gaan. Want niemand in mijn omgeving, en al helemaal ikzelf, zit te wachten op Gerard en ‘de dip’. Misschien verlang ik daarom wel naar de zon. Dat ik weer kan fietsen. Wandelen in België of andere leuke dingen.

Op Google levert een zoektocht naar dip 230.000.000 hits op. Gelukkig, ik ben dus niet uniek.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Bureauwerk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

