Vertrouw nooit verzekeraars en makelaars

Ruim 27 jaar geleden in het kantoor van Holland Huis

‘Mijnheer Hoogers, u moet ook een levensverzekering afsluiten.’
‘Waarom, ik heb toch gemeente garantie?
‘Nee dat is niet voldoende, de hypotheekverstrekker eist dit.
Maar ik heb een mooie verzekering voor u, een beleggingsverzekering.’
‘Hoe werkt dat dan?’
‘Blablarendementblablaswitchenblablabeursblabla.’
‘En weet u wat mooi is?’
‘Nee?!?’
‘Als u de hypotheek moet aflossen aan het einde dan houdt u nog geld over!!
Heeft u een appeltje voor de dorst.
En u krijgt korting als u niet rookt.’

Tsja, dom, dom, dom, GH vloog er in. Handtekening  gezet en hangen.

Het resultaat: ik heb nog 4 jaar en het opgebouwde kapitaal is 35% van de verzekerde som. Niets geen appeltje. Als ik het nodig zou hebben zou ik 65% tekort gekomen zijn.

KlantenElk jaar stuurt de verzekeringsmaatschappij Allianz mij een overzicht. Alsof ze mij nog even willen inpeperen dat ik toch maar mooi gefopt ben. Gelukkig ben ik niet de enige en zijn er miljoenen mensen in NL door verzekeringsmaatschappijen en banken opgelicht met tal van producten. Loosers bij elkaar, gedeelde smart is halve smart.

De adviseur belde me in het begin eens op dat ik kon bijstorten omdat het verwachte rendement achter bleef. Gelukkig had ik toen al door dat ik genaaid was. Ik heb hem vriendelijk verzocht mij te verwijderen uit zijn klanten of beter slachtofferbestand.

In de brief staat dat ik niet voldoe aan de voorwaarden van de commissie de Ruiter. Dure mannen uit het ‘old boys’ netwerk die een regeling voor gedupeerden hebben geregeld. Valt nog mee dat het niet de commissie übersnabbelaar Loek Hermans was. Een regeling trouwens die net zo onduidelijk en slecht is als de verzekering zelf. Ik krijg niets omdat de kosten niet te hoog zijn. Ik kan een beetje rekenen maar van mijn inleg van € 795,12 gaat € 712,27 (90%) naar kosten en premie, voor het restje worden aandelen gekocht van een matig rendement. Ik schat overigens wel in dat de fondsbeheerder fikse bonussen krijgt voor zijn ver onder de maat behaalde rendementen.

Ik strijd niet, acht mij tegen deze maffia geheel kansloos. Maar mijn vertrouwen in verzekeringsmaatschappijen en makelaars gaat sindsdien niet verder dan de voordeur. Er is maar een manier waarop ik ze terug kan pakken namelijk het loodje leggen voor 1-3-2017. Maar dat gun ik ze niet! Ik weet zeker dat ze dan het uitbetalen aan weduwe C zullen verstieren.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Vertrouw nooit verzekeraars en makelaars

  1. Richard zegt:

    Gerard, goed verhaal! ik heb wel het genoegen mogen smaken dat ik van NN een genoegdoening heb gekregen voor mij – inmiddels afgekochte – beleggingsverzekering. Groot 400 euro zonder enige toelichting alleen een mooie verwijzing naar de afspraken uit het old boys network. Dus ik maar even zelf gerekend: 5 jaar inleg minus afkoopbedrag levert een verlies op van 3300 euro. En dan heb ik niet de voorgespiegelde rendementespercentages meegerekend. Kortom genaaid en het helpt ook niet om er eerder voor dood te gaan. Groet Richard

  2. Pingback: Vertrouw nooit verzekeraars en makelaars 2 | gerardhoogers

  3. Pingback: Vertrouw nooit verzekeraars en makelaars, slot | gerardhoogers

  4. Pingback: NiVertrouw nooit verzekeraars en makelaars, slot | gerardhoogers

Geef een reactie

