Waarom vrouwen blond willen zijn

Verfblond met orginele scheiding

Verfblond met orginele scheiding

Tijdens het kijken van een docu laatst over de Hema viel het ineens me op. Veel vrouwen in de docu, meestal modejuf of styliste gemiddelde leeftijd 40+, verven hun haar blond. Zoals dat hoort, een beetje uitgegroeid. Bij de scheiding of kruin is dan nog een streep van de oude kleur zichtbaar. Het is mij niet helder waarom het uitgegroeid moet zijn. Maar daar ga ik het niet over hebben. Op internet kan je overigens lezen hoe je zo’n scheiding krijgt of hoe je hem kan voorkomen. Wel ga ik in op de vraag waarom vrouwen zich eigenlijk blond verven. Is het om mannen te begeren? Omdat het mooi is? Of dat ze dom willen lijken? Het is immers een volkswijsheid dat blonde vrouwen dommer zijn. Van begeren heb ik slechts een enkel dun bewijs dat alleen op zijn Stapels wetenschappelijk kan worden onderbouwd.

The case (n=1) : selectieve observatie

Mijn oude jeugdvriend verlangde ooit van zijn vrouw dat ze haar haar blondeerde. Ze heeft er flink wat van die rommel in moeten gooien om haar prachtige kastanjebruine haar dekkend te schilderen. Dat was dom maar niet dom omdat ze blond was. Want het besluit nam ze met haar volle verstand met die prachtige kastanjebruine kleur. Blond haar en bruine ogen (het resultaat) was trouwens geen gezicht.
Dus moet het begeerte zijn geweest. Ik kan mij herinneren dat veel meisjes in het soft sexblaadje (de Lach) dat ik stiekem bij de kapper opensloeg en dus ook mijn vriend blond haar hadden. Wij zijn dus opgevoed met het idee dat blonde vrouwen sexy zijn. Sylvie en Doutzen, beiden sexy toch? Hebben allebij blond haar. Of is Doutzen blond van huis uit? Want ze is wel slim. Silvie is blond maar niet slim. Liet zich immers slaan op oudjaar en dat is weer dom.
Het is dus begeerte. Daar draait het allemaal om. Op internet, literatuur, film en bij de schilder. Toch eens toetsen bij Stapel.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

