Tweeten binnen en buiten de stolp

Buiten mijn stolp is het crisis. Gewetenloze mannen hebben de financiële en de echte wereld in de vernieling gespeculeerd. Zorgvuldig gespaarde centjes van burgers verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dictators in de kop van Afrika ruimen het veld voor horden vervangers met grijze baarden. In India is het leven van een vrouw niets waard. Gooien mensen zuigelingen weg omdat het meisjes zijn. Elders leiden mensen weer honger of sterven in oorlogen door oost en west in het leven gehouden. Als we wapens maken moeten we ze immers ook verkopen.

Binnen mijn stolp is alles anders. Kan ik het goed vinden met mijn maatje C en kinderen B&K. Genieten ik van ons nieuwe huis. Onze mannen genoten op de andere kant van de wereld en keken op 5000 meter naar beneden in adembenemende vergezichten. Ik genoot mee. Ontmoet ik nog steeds jaarlijks mijn spelvrienden en gaan we met het gesprek verder waar we maanden eerder mee ophielden. Geniet ik van mijn kunst, mijn activiteiten in het atelier, de borrel aan het eind van een dag hard werken. Of van onze wandelingen en fietstochtjes in de natuur. Van de onvergetelijke gastvrijheid van de quinta eigenaren in Portugal. De sompige natheid in de Ardennen.

Binnen mijn stolp is rust en tevredenheid. Ik ga dus niet klagen. Doe ik soms wel eens hier maar natuurlijk niet gericht. Ik heb ook niet zo veel goede voornemens. Ga gewoon door waar ik ben geëindigd. Probeer goed te doen. Leef duurzaam en kijk met plezier hoe, ondanks de slechte weersomstandigheden de afgelopen dagen, ik toch nog wat wattjes heb weten te sprokkelen met mijn zonnecellen . Geniet ik direct van het fietstochtje naar mijn werk.
Uiteindelijk heb ik maar een voornemen. Afgelopen jaar toch nog twee keer ‘stout’ getweet volgens mijn baasjes. Kijken of ik een jaartje aardig kan tweeten. Eén voornemen dus. Zijn zij ook tevreden. En alle lezers natuurlijk een creatief, gezond en gelukkig 2013!

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

