Een “klomp steen” met herinnering

Marja Proper

Zich draaiende vorm van Marja Proper

Dit beeld kwam tot ons via de beproefde methode. Het was in de tijd dat Zoetermeer nog een mooie kunstuitleen had met goede kwaliteit werk. Het beeld stond bij een collega van mij en wij hadden ons oog er op laten vallen. Via de beproefde methode, zie mijn blog over M.L Middelhoek, kreeg ik dit beeld in bezit. Een prachtige marmeren vorm getiteld ‘zich draaiende vorm’ van Marja Proper. Het was een rib uit ons lijf. We konden het kopen van geld dat we van mijn schoonmoeder kregen. Oma zat aardig in de slapperwas en vond het heerlijk van tijd tot tijd wat weg te geven. We kochten het beeld voor best een hoog bedrag in die tijd. Ik geloof fl 1.500,–. Tot grote ergernis van oma die tot haar dood niet heeft begrepen waarom we zoveel geld uitgaven aan een “klomp steen”. Maar nog steeds zijn we erg blij met deze gift. Ze moest eens weten dat het een dankbare herinnering is gebleven, al meer dan 30 jaar lang. Toen ik op internet zocht naar Marja Proper kon ik constateren dat veel van haar werk me niet meer echt aanspreekt. De bronzen plastieken bijvoorbeeld, maar deze blijven we koesteren.

Meer informatie over Marja Proper is te vinden op haar website

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

