Alles afdekken

Schattige kleurtjes

Schattige kleurtjes

Het valt eigenlijk alleen maar ouderen op. Baby’s dragen tegenwoordig direct na hun geboorte al een mutsje. Buiten, maar ook binnen. Soms vraag ik me wel eens af of het mutsje al in de baarmoeder is ingebracht. Ik heb het niet bedacht en ook de babywinkel niet. Die is er natuurlijk wel ingesprongen.  Ik denk dat het een bedenksel is van de zorgkolom. Alle risico’s mijden, het knaapje of meisje kan een koutje vatten, dus afdekken. Generaties zijn opgegroeid met een ‘blote kop’. Niets aan de hand eigenlijk. Nooit gehoord dat de zuigelingen het aflegden omdat het koppie koud werd. De nieuwbakken ouders begrijp ik wel. Heb je zo’n koter dan ben je als de dood. Dus doe je alles wat de pleegszusterbloedwijns zeggen: afdekken dat zooitje. En als je het niet doet legt de consultatiearts wel een taakstraf op of krijg je een aantekening in het opvoeddossier.
Er komt een tijd dat het consultatiebureau de bivakmuts zal adviseren. Het zuigelingetje kan immers een koud neusje krijgen. Ik weet zeker dat het wel leuke witte, roze en lichtblauwe bivakmutsjes worden. Risico’s zijn er om af te dekken. Beter jong geleerd dan oud gedaan.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Trends en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

