Precies goed, alles klopt

Het is al weer jaren geleden dat ik startte met een cursus beeldhouwen. Halverwege het eerste jaar werd de begeleider ziek en kwam Eddy Stikkelorum haar vervangen. Het was het begin van een langduriger relatie. Ruim 10 jaar heb ik van hem les gehad en na een onderbreking van wat jaren werk ik tegenwoordig elke vrijdag op zijn atelier. Mijn trouwe volgers op Twitter weten dat inmiddels wel denk ik.

Dreams of New York #1

De beelden die Eddy maakt zijn helemaal  mijn smaak. Altijd prachtige simpele vormen rustige kleuren en van een onwaarschijnlijke schoonheid. Er zit nooit iets teveel aan zijn beelden, alles klopt. Met gebruik van alle materialen die je kan bedenken. Aluminium, papier, kunststoffen en hout. En altijd weer zoeken naar nieuwe technieken. Het is een genoegen mee te maken hoe een beeld ontstaat en ik af en toe stiekem op zijn vingers kan kijken hoe de grote meester het doet. Veel beelden die ik maak zijn geïnspireerd op zijn werk denk ik zo.

Een traditie  is de nieuwjaarswens van Eddy. Een kaart die in een enveloppe in je bus glijdt en als je deze eruit haalt klapt hij open tot een prachtig beeld(je). De enige nieuwjaarswens die ik nooit weggooi als de kerstboom weer uit het huis verdwijnt. Ze gaan zorgvuldig in een mapje om ze een jaar later weer uit te stallen. Niet voor niets heeft de KB ze aangekocht om ze op te nemen in de permanente collectie.

Wil je meer werk van hem zien wandel eens door zijn website. En hij is natuurlijk ook te vinden op Facebook. Je kan hem daar liken natuurlijk. En kopen!

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Precies goed, alles klopt

  1. Een mooi artikel Gerard, ik ga er zowaar van blozen.
    Gun mij de ruimte voor enige aanvulling.

    Gerard volgde inderdaad jaren de lessen moderne beeldhouw technieken. Hij bleek al snel het beste jongetje van de klas. Het beste jongetje inderdaad, want ook een aantal dames bleken het nodige talent te bezitten. Dit kleine groepje getalenteerde beeldhouwers heb ik overgehouden aan 10 jaar lesgegeven. Een groepje gedreven kunstenaars, dat bij mij – Gerard haalt dit aan –
    op vrijdag mijn atelier onveilig komt maken. Door de jaren heen is de samenstelling van de groep gewijzigd en uitgegroeid tot een hechte vriendenkring. Gerard is er, keurig op tijd, elke vrijdag. Lesgeven doe ik allang niet meer, ik zou niet meer durven. Commentaar kunnen ze wel verwachten, op dezelfde wijze als ik commentaar krijg op mijn eigen werk. En het is fijn of op deze wijze met elkaar over het werk te praten. Vrijdag is altijd een mooie dag.

    Oefening baart kunst. Dat geld zeker voor Gerard, want het niveau van zijn werk is vooral de laatste jaren erg gegroeid. Zijn beelden hebben een eigen vormtaal, zijn consequent en met veel aandacht en liefde voor het materiaal uitgevoerd. Volg zijn blog en u zult worden overtuigd.

Geef een reactie

