Hier word ik oud

Foto Peter Andrik

Een kennis kan het me met sardonisch genoegen onder de aandacht brengen. Wist je dat Zoetermeer de minst gastvrije stad is van NL? Minst gastvrij, zelfmoordstad of lelijkste plek van NL. Het zit Zoetermeer niet mee in de landelijke beeldvorming. Landelijke opiniemakers gebruiken Zoetermeer vaak als meest desolate plek waar je je zou moeten ophouden vinden. Het is zelfs een beetje bon ton geworden om Zoetermeer af te kraken, zelfs al ben je er nooit geweest. Zoetermeer, allemaal flats. Klopt, zie de plaatjes!

Als dat allemaal zo is waarom woon ik er al 36 jaar met veel plezier? Net zo als veel mede bewoners. Waarom ben ik niet van de brug gesprongen? Geniet ik van de prachtige parkrand; Balijbos, Westerpark, Noord Aa en Bentwoud. De mooie groene wijken en in groen verscholen wegen. Pik ik er een bioscoopje, een vorkje en concert. Kan ik skiën, klimmen en wildwatervaren.

Foto Peter Andrik

Laat ze maar lullen met hun negatieve kletspraat. Het idee van groeigemeenten was ooit niet echt slim maar ze hebben er wel wat van gemaakt in mijn stad. Ik heb het reuze naar mijn zin en heb me voorgenomen hier nooit meer weg te gaan.

Over Gerard

Art, music, news, I am crazy about it. Ironie, i love it.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Hier word ik oud

  1. Tom de Boer zegt:

    Er zijn ergere plekken in Nederland waar je dood niet gevonden wilt worden. Wat te denken van Delfzijl.

Geef een reactie

